لوگو

4 روش تشخیص چاقوی اصل که بهتر است بدانید

4 روش تشخیص چاقوی اصل که بهتر است بدانید

آیا تا به حال از خود سوال کرده اید که چطور و چگونه می توانم بگویم که یک چاقو تقلبی است یا خیر؟ ما می خواهیم در این مقاله به شما کمک کنیم تا توسط نشانه هایی که زیاد هم تشخیصشان سخت نیست بتوانید به راحتی این کا را انجام دهید. یا به راحتی می توان تشخیص داد که چاقویی که از یک مارک معروف خریداری می کنید در واقع یک محصول فیک و تقلبی است که بدون برند و مجوزات قانونی در یک جای بی نام نشان تولید شده و معمولا ارزانتر از برند معروف در بازار ارایه می شود.

 

قیمتش باورنکردنیه

 

اگر قیمت یک چاقو از یک نام تجاری معتبر بسیار کمتر از قیمت واقعی است و یا از محل معتبری خرید نمی کنید، به طور معمول نشانه این است که چاقو جعلی است. در حالی که این احتمال وجود دارد که فروشنده از ارزش واقعی چاقو آگاه نباشد، ما پیشنهاد می کنیم که شما این شانس را امتحان نکنید. اگر چاقویی را خریداری کنید که به طرز مشکوکی ارزان است، به زودی با استفاده از آن، مهارت واقعی چاقو را یاد خواهید گرفت. حتی اگر قیمت ارزان باشد، شما هنوز پول را برای خرید یک چاقو که به درستی کار نمی کند، هدر می دهید، و شما می توانید خود را در معرض خطر قرار دهید اگر چاقو در طول استفاده شکستن.

 

البته فقط کیفیت و یا جنس و اندازه چاقو برای أن خلق ارزش نمی کند

 

چاقوهای تقلبی معمولا با متریالها و اجناس ارزان‌ قیمت تر ساخته می‌شوند. اگر به طور مثال دسته شل باشد و یا ترگ داشته باشد به راحتی آن را روانه بازار می کنند و به کیفیت آن اهمیتی نمیدهند. اگر تیغه لکه دار شود و یا تیغه از جنس استیل نباشد(البته نه برای هر نوع چاقو)، احتمال جعلی بودن آن بالاست..

 

مارک های چاقوی محبوب از وزن دقیق، ابعاد و استانداردهای طراحی پیروی می کنند. در حالی که چاقو ممکن است در نگاه اول واقعی به نظر برسد، با یک نگاه دقیق تر می توانید به طور معمول تمایز در ساختار یا کیفیت مواد مورد استفاده را نشان دهید. حتی اگر چاقوهایی بیابید که از جنس آن غیرقابل‌ تشخیص است، ممکن است آن‌ ها از مواد درست و کاملی که باید از آن ساخته شود، برخوردار نباشند. قبل از خرید یک چاقو، همیشه مشخصات سازنده را آنلاین جستجو کنید و آن را با آنچه در مقابل شما است مقایسه کنید. حتی چیزهایی به کوچکی سرهای پین مختلف هم می‌توانند از یک کلاه تقلبی پرده بردارند. اگر اصلا خاموش باشد، چاقو تقلبی است. همچنین، به خاطر داشته باشید که اگر شما در حال خرید یک چاقو که یک مارک شناخته شده آمریکایی است، آن را همیشه باید ‘ایالات متحده آمریکا’ یا ‘ساخته شده در ایالات متحده آمریکا’ بر روی چاقو. حک شده باشد.

 

و یا اینکه  فروشنده شناخته شده نیست یا به نظر می رسد بیش از حد خوب و ارزان فروش در محله خودش است.

چاقوها را می توان از مهمترین و کاربردی ترین وسیله های اختراع شده توسط بشر نامید. چاقوها در واقع انواع و اقسام مختلف و زیادی دارند که در یک مقاله جداگانه به شرح آنها خواهیم پرداخت. ولی در این مقاله قصد داریم شما را درخرید انواع مختلف چاقو و اصل و غیر اصل بودن آنها را مورد بررسی قرار دهیم. و مهمترین و البته کاربردی ترین نکاتی که باید در هنگام انتخاب و خرید چاقو در نظر داشته باشید را به شما بگوییم.

متاسفانه هیچ راه 100 درصدی برای تشخیص کامل یک  چاقوی اصل از غیر اصل وجود ندارد. ولی یک سری کارهایی وجود دارد که شما میتوانید در هنگام خرید به آنها توجه کنید تا بتوانید در حد امکان چاقوی اصل بخرید.

بعضی از نکات و شگردها برای تشخیص اصل بودن چاقو قبل از خرید کاربرد دارند و بعضد دیگر در حین استفاده و هر از گاهی پس از استفاده طولانی بدست می آید. در هر صورت در این مقاله قصد داریم 4 مورد از این روشها را مورد بحث و بررسی قرار دهیم, اگر با ما همراه باشید در پایان این مطلب آمادگی بیشتری برای خرید و تشخیص چاقو خواهید داشت.

4 روش تشخیص چاقوی اصل

بررسی اعتبار فروشنده

بررسی قیمت

بررسی کیفیت ساخت چاقو

بررسی سازنده

-بررسی اعتبار فروشنده

اگر از فروشگاه فیزیکی خرید می کنبد از فروشگاههایی خرید کنیدکه فقط چاقو و متعلقات آنرا میفروشند. فروشگاههایی که همه چیز میفروشند در زمینه چاقو مطمینا اطلاعات زیادی ذر این مورد ندارند و ممکن است خودشان هم در خرید عمده چاقو دچار اشتباه شده و چاقوی فیک خریده و آنرا به شما هم پیشنهاد بدهند. اما اگر ازفروشگاه مجازی یا همان اینترنتی خرید میکنید میتوانید با یک بررسی ساده در اینترنت از اعتبار و مجوزهای فروشگاه و همچنین از نظرات و اتنقادات خریداران قبلی اطمینان حاصل کنید. ما در فروشگاه نایف مارکتز سعی بر آن داریم تا بهترین برندهای چاقوی زنجان را برای شما تهیه و یا تولید نماییم.

-بررسی قیمت

البته این مورد با کیفیت ساخت یک رایطه مستقیم دارد ولی همیشه سعی کنیدبا یک جستجوی ساده در اینترنت یک محدوده قیمتی برای محصول مورد

نظر خود پیدا کنید و قیمت متوسط رو به بالا در هر محصول را انتخاب کنید. و همچنین پس از بررسی کیفیت کالا به بررسی قیمت آن بپردازید. اگر قیمت یک چاقوی برند را در جایی دیدید که خیلی پایین تر از قیمت واقعی آن است به احتمال زیاد غیراصل است، البته ممکن است فروشنده از قیمت و ارزش واقعی آن اطلاع نداشته باشد ولی پیشنهاد من این است که از این شانس صرف نظر کنید. همانطور که امروزه شاهد هستیم های کپی های زیادی از محصولات با کیفیت و با قیمت ارزان در بازار موجود است ولی شما با خرید این محصولات در حال هدر دادن پولتان هستید و این محصول برای شما به درستی کارنخواهد کرد.

-بررسی کیفیت ساخت چاقو

این مورد شاید بهترین و بیشترین کاربرد را در انتخاب محصول داشته باشد و در اصل سخت ترین قسمت تشخیص هم این مورد است.یکی از متداولترین نشانه های چاقوی غیراصل،نامنظم و بی کیفیت بودن چاقوست. نامنظم بودن چاقو را میتوان در تمام موارد یا برخی موارد ساخت ماننداندازه و جایگاه قرار گرفتن لوگو و یا متریال دسته و یا جنس تیغه جستجو کرد.کیفیت ساخت چاقو در در دو قسمت قابل مشاهده است.اولی دسته چاقو و دیگری تیغه آن. در اکثر مواقع دسته چاقوهای دست ساز هم بوسیله دست ساخنه می شوند بر خلاف دسته های ریخته و آماده. دسته چاقوها در زنجان از شاخ گوزن و یا چوب و یا پلاستیک فشرده ساخته می شوند.در چاقوهای غیر اصل ممکن است پس از مدت کوتاهی استفاده کردن دسته آن لق شود و یا باد کند و یا اینکه اصلا از جایش کنده شود. دسته های چاقوهای چینی وکارخانه ای اکثرا ریخته و پلاستیکی هستند. تیغه های چاقوها در کاردهای آشپزخانه از استیل ساخته می شوند برای جلوگیری از زنگ زدگی در تماس با آب ولی چاقوهای جیبی از فولادهای سخت و متفاوت ساخته می شوند.برخی نکات پس از مصرف طولانی مشخس میشود، مثلا اینکه تیغه چاقوهای اصل دیرتر کند می شود و پس از کند شدن هم به راحتی و سریع میتوان آنرا بوسیله تیز کننده های چاقو تیز کرد تا مثل روز اول برای شما کار کند.در هنگام خرید به کیفیت دسته علی الخصوص میخهای ریزی که دسته با آن روکش شده است خود گویای تمیزی و کیفیت کارمی باشد. و همچنین نگاه کردن به صاف و سیقل بودن تیغه چاقو و در چاقوهای جیبی وقتی چاقو تا می شود باید دقیقا در وسط شیار دسته قرار گیرد. مارکهای معروف چاقو در چهان از استانداردهای خاص در ابعاد و وزن استفاده میکنند، در حالیکه چاقوهای فیک ممکن است در نگاه اول خوب به نظر برسد ولی اکثرا چون با مواد ارزان قیمت و یا روکش ساخته می شوند با کمی دقت میتوان سبکی و بی کیفیتی آنرا تشخیص داد.

-بررسی سازنده

در اکثر نقاط جهان اسم سازنده در انتهای تیغه و نزدیک به دسته حک می شود. در زنجان سازنده های قدیمی و البته سازنده هایی که چاقوهای خاص و کلکسیونی درست می کنند اسمشان را با مهر برجسته روی تیغه می زنند و شما در تیغه بصورت فرو رفته مشاهده میکنید ولی سازنده های جدید و امروزی بصورت حک و چاپ روی تیغه حک میکنند. پس اگر اسمی در تیغه چک نشده باشد حتما اصل نیست. حتی نامناسب بودن جایگاه آرم و یا زید کوچک و یا بزرگ بودن آرم هم میتواند به عنوان فیک بودن چاقو باشد. پس از مشاهده اسم سازنده حک شده در تیغه شما میتوانید با یک جستجوی ساده اینترنتی از اسم سازنده و نوع محصولاتی که می سازد مطمئن شوید و اما این آخر کار نیست و چاقو لزوما اصل نیست. در مارکهای معروف چاقو در دنیا شما میتوانید با یک بررسی مشخصات کامل سازنده و مشخصات کامل و دقیق محصول را ازاینترنت پیدا کرده و با محصول انتخابی خودتان مقایسه کنید, اما در مارک و مدلهای متوسط مشخصات محصول ممکن است کمی با همدیگر فرق داشته باشد ولی کیفیت آنها هیچ فرقی باهم ندارند.

ما به عنوان عضو کوچکی از مجموعه بزرگ آراد برندینگ سعی بر آن داریم تا چاقوهای در حد برندهای جهانی ولی باقیمت مناسب برای شما عزیزان تهیه و تولید نماییم.

gmail (2)
whatsapp (1)
17041734501530272912
instagram (1)
gmail (2)
whatsapp (1)
telegram (1)
17041734501530272912
linkedin (1)
facebook (1)
ایتا-removebg-preview
روبیکا-removebg-preview
بله-Photoroom.png-Photoroom

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *